Rebranding
Integraal merkbeleid dat de kernwaarden omhelst en nieuwe merknaam weerspiegelt/
In het kader van een fusie van enkele sociale woonmaatschappijen in de regio Gent, kregen wij de opdracht om een nieuw merk te lanceren. De nieuwe organisatie vraagt in de eerste plaats om een nieuwe naam, maar ook om een nieuw logo, huisstijl, communicatiestrategie rond brand awareness, … Kortom, een integraal merkbeleid. Onze doelstelling? Een nieuw merk creëren dat de kernwaarden van de organisatie omhelst.
‘Mens’ en het maatschappelijk engagement van de organisatie staan doelbewust centraal. De korte, krachtige én catchy naam ‘Dimensa’ omvat de essentie en visie helemaal.
Dimensa is meer dan een catchy nieuwe naam: het is een nieuw merk dat de essentie en visie van de organisatie helemaal omvat.
Logo en Huisstijl
Allerlei gadgets en handige tools binnen een sterk visuele huisstijl.
Brand communication vertalen in een geslaagd offline verhaal/
We lanceerden naast een infobrochure, een magazine om (potentiële) huurders, kopers, leners én interne medewerkers te informeren over de nieuwe samenwerking. Roll-up banners, beachvlaggen, gadgets, camionetten, … ze werden allemaal uitgerust met het nieuwe logo in de nieuwe huisstijl. Zo slaagden we erin om de brand communication van Dimensa ook te vertalen naar een krachtig offline verhaal.
Brand awareness en draagvlak creëren binnenin de organisatie.
Een sterk merkbeleid beperkt zich niet tot de creatie van een nieuwe naam en brand design. Het is ook cruciaal dat de merkbelofte intern door de hele organisatie begrepen, gedragen en gepromoot wordt. De bekendmaking van ‘Dimensa’ met een duidingsvideo en infobrochure, resulteert in enthousiaste én fiere medewerkers. Deze interne brand awareness vormt het draagvlak voor de externe communicatie.
Website
Corporate branding online verspreiden/
De volgende stap was om de corporate branding te verspreiden naar de buitenwereld. We informeerden zowel de interne medewerkers als de klanten en prospecten via een gebruiksvriendelijke website: www.dimensa.be.
Heeft u een vraag of
wenst u bijkomende informatie?