Uw corporate identity heeft een impact op de reputatie van uw organisatie
Consistentie kenmerkt effectieve communicatie. Een doordachte huisstijl zorgt voor herkenning en samenhang in al uw marketing- en bedrijfscommunicatie. Uw corporate identity heeft een impact op het imago en de reputatie van uw organisatie.
Als basis van uw huisstijl ontwikkelen en definiëren we uw logo, kleurenpalet, typografie en andere elementen om een uniforme look & feel te creëren.
Het uiteindelijke resultaat bewaken we met een huisstijlhandboek, dat als leidraad gebruikt kan worden voor al uw verdere communicatie.
3 grote pijlers
Een corporate identity bestaat uit 3 pijlers: symboliek, gedrag en communicatie.
Symboliek
Dit is de uiterlijke weergave van de identiteit. Onder symboliek verstaan we het logo, de gebruikte symbolen, corporate visuals … kortom de huisstijl van een organisatie. De symboliek dient om de communicatie en het gedrag van een organisatie te ondersteunen.
Communicatie
Wat communiceren we naar uw doelgroepen? Wat is de boodschap? Deze pijler is het meest flexibel en kan het snelst bijgestuurd worden.
Gedrag
Het gedrag van de medewerkers van een organisatie vormt de derde en laatste pijler. Handelingen en uitingen zoals taal, dresscode, aansprekingsvormen en tonaliteit zijn hier voorbeelden van.
Deze drie pijlers vormen samen de persoonlijkheid van de organisatie. De persoonlijkheid staat voor wat de organisatie werkelijk inhoudt.
Gezien onze jarenlange ervaring met KMO’s en multinationals hebben we een sterke reputatie opgebouwd op het vlak van corporate identity ontwikkeling.