01.png

De fusie van 2 ziekenhuizen

De twee ziekenhuizen van Aalst gaan fuseren. Op 1 januari 2025 zullen het A.S.Z. en het OLV Ziekenhuis één groot ziekenhuis vormen. Het ziekenhuis zal één van de grootste werkgevers in de regio worden en het op twee na grootste ziekenhuis van Vlaanderen. Het fusieziekenhuis is jaarlijks goed voor 950.000 consultaties, 58.000 verblijvende opnames, 120.000 dagziekenhuisopnames, 90.000 aanmeldingen van spoedgevallen en 2.500 bevallingen. Het telt meer dan 500 arts-specialisten, ruim 5.000 medewerkers en 1.200 gefinancierde bedden over de 6 campussen verspreid.

AZORG, een naam uitgedacht van A tot Z

AZORG: zo zal het ziekenhuis heten. Het accent op de A vooraan bekent dat het gaat om een Algemeen Ziekenhuis (AZ) voor Alle mensen, waar zorg van A tot Z wordt uitgewerkt, waar de pAtiënt centraal staat, en waar het Aangenaam werken is voor Alle medewerkers. A staat voor de ambitie om zorg van A-kwaliteit te brengen en te excelleren op medisch-wetenschappelijk vlak. Een naam bedenken doe je doordacht met als start een diepgaande analyse van de missie, visie, kernwoorden en -waarden van het nieuwe fusieziekenhuis. Uit het consumenten- en merkonderzoek kwam AZORG naar voren als de meest geschikte keuze.

Een tijdloos logo met blijvende indruk

Het logo bestaat uit twee figuren die in elkaar vloeien, waarmee we de samensmelting van de twee ziekenhuizen beogen. Je ziet er ook een A in, om het algemeen ziekenhuis naar voor te brengen. In de vorm zitten verder zes rondingen die staan voor de zes campussen die deel uitmaken van een groter geheel: AZORG. Verder werd er gekozen voor een monochroom logo in combinatie met diverse steunkleuren waarin de vorm van de A de hoofdrol speelt.

Een krachtige en herkenbare huisstijl vol leven, dynamiek en kleur.

Huisstijl als kern van uw merkstrategie

Een huisstijl is niet zomaar een grafisch ontwerp, maar een cruciaal element van de merkidentiteit. Het is een visitekaartje naar de wereld en het vormt de basis voor hoe mensen uw organisatie waarnemen. Het is de taal waarmee u communiceert, nog voordat de eerste woorden zijn gesproken. Het is niet alleen een logo of een kleurenpalet, het is de belichaming van de missie, visie en waarden. Een doordachte huisstijl wekt vertrouwen, weerspiegelt professionaliteit en laat een onuitwisbare indruk achter.

03.png
04.png

Schrijven aan een gemeenschappelijk verhaal

Het A.S.Z. en het OLV Ziekenhuis bereiden zich voor om vanaf 1 januari 2025 samen een nieuw hoofdstuk te beginnen. De eerste bladzijden van hun gezamenlijke verhaal zijn al geschreven. Op de website kan u de voortgang nauwgezet volgen en ontdekken welke stappen reeds genomen zijn, en wat de toekomst in petto heeft dankzij de heldere tijdlijn.

www.azorg.be

Contacteer ons

Een fusie of overname in het vooruitzicht? Onze strategen, designers, foto- en videografen staan voor je klaar!

Contacteer ons

Share this post