Aernoudt/

De Ambachtelijke bakkerij,
altijd dichtbij

Ontwerp mascotte

aernoudt hoofdbeeld

Strategische positionering in een dynamische markt.

Bakkerij Aernoudt is al decennia een begrip in Oost- en West-Vlaanderen. Met meer dan veertig vestigingen staan ze in de regio bekend om hun heerlijke ambachtelijke kwaliteitsproducten zoals brood, ontbijtkoeken, ijs en patisserie. Voor een duidelijke positionering binnen de markt moest Aernoudt terug naar haar roots: de ambachtelijke bakkerij, altijd dichtbij. Het Communicatiehuis helpt deze strategische visie te vertalen in diverse strategische campagnes waarbij we de nabijheid van Aernoudt benadrukken in online, offline, tekstuele en visuele elementen voor zowel de B2B als de B2C-sector.

Aernoudt: Altijd nabij, altijd beschikbaar/

We benadrukken de nabijheid en betrouwbaarheid van Aernoudt in een vrolijke campagne met mascotte ‘Aerno’ als centraal figuur.  We koppelden ‘Aerno’ aan een strategische en zomerse kortingsactie op ijs en ijstaarten en creëren hiermee een speelse zomercampagne met zowel online beelden als muur- en raamstickers, stoepborden en wobblers om kennis te maken met het seizoensgebonden assortiment. Zo combineren we de kracht van een online campagne met een fysieke winkelervaring. Een opvallende raamsticker met sterke stopping power benadrukt dat Aernoudt de hele zomer door geopend blijft, een campagne die zowel nieuwe als terugkerende klanten aanspreekt.

Lancering van ‘Fleur’: innovatie ontmoet traditie

Bij de lancering van ‘Fleur’, het nieuwe eiwitrijke brood van Aernoudt, creëerden we een campagne die zowel de innovatieve eigenschappen van het product als de diepgewortelde tradities van de bakkerij weerspiegelt. Fleur is meer dan een gewoon brood; het is gemaakt met lokaal geteelde bonen en biedt daardoor een duurzame en voedzame keuze voor jong en oud. We ontwikkelden een campagne die de menselijke en lokale connectie van dit product benadrukt, met authentieke verhalen en beeldvorming die de kwaliteit en oorsprong van het brood in de spotlight zetten.

Brand design tools

aernoudt branddesign

De campagne werd verder ondersteund met een breed scala aan promotiemateriaal, waaronder een promotievideo, stickers voor broodzakken, stoepborden en socialmediaposts.

De multichannel aanpak zorgt ervoor dat Fleur niet alleen een product, maar een beleving is voor de consument.

De feestfolder: Bus-aan-buscampagnes werken!

Het Communicatiehuis nam de volledige realisatie van de feestfolder van Aernoudt op zich: van fotografie en vormgeving tot drukwerk en distributie. Met een gerichte bus-aan-buscampagne bereiken we de gewenste doelgroep effectief en lokaal.

De verzorgde lay-out, geheel in lijn met de vernieuwde branding, presenteert het feestassortiment aan een breed publiek. Door gericht te targetten zorgen we voor een maximale zichtbaarheid in huishoudens dicht bij. Zo kunnen klanten op voorhand hun favoriete items uit het eindejaarsassortiment selecteren.

Deze aanpak ondersteunt de regionale verkoopspunten optimaal. Offline folders en distributiecampagnes blijven een bewezen succesformule!

 

Verpakkingsontwerp: communicatie met karakter/

Een sterke merkbeleving eindigt niet in de bakkerij zelf. Door in te zetten op verpakkingen die warmte, authenticiteit en originaliteit uitstralen, brengen we Aernouts DNA tot in Oost- en West-Vlaamse huishoudens. Verpakkingen zijn niet alleen functioneel, maar vertellen ook een verhaal. We voerden de huisstijl van Aernoudt door in elk detail in de sinterklaasverpakking, confiserie… om een consistente en herkenbare winkelervaring te creëren. De verpakkingen zijn ontworpen met een duidelijke boodschap: Aernoudt is altijd dichtbij. Dit met de ‘marker’ als terugkerend symbool.

Ook op zoek naar een krachtige campagne die werkt voor jouw merk? Ons team van strategen, designers, fotografen en videografen staat klaar om jouw verhaal tot leven te brengen.

Heeft u een vraag of
wenst u bijkomende informatie?