Merkbekendheid vergroten: van strategie tot concept en creatie/
Uniroyal laat een marktonafhankelijk onderzoek verrichten om te peilen naar de brand awareness van hun merk. Wat blijkt? De tijd is rijp om het merk en waar het voor staat (opnieuw) sterk in de markt te zeten. Een brand awareness campagne is the way to go. Als start definiëren we – op basis van de studie – de segmentatie van de doelgroep en de USP’s.
Conceptuele beeldvorming in dialoog met de klant én doelgroep
We creëren verschillende creatieve beeldpistes, en lieten deze valideren door de doelgroep. Het resultaat? Een haai die door de regenband van Uniroyal zwemt en zo de Shark Skin Technology tot leven brengt, met aandacht voor budget.
De doelgroep beslist/
De volgende stap is het concept verder uitwerken in dialoog met de klant én doelgroep. We creëren in deze fase enkele creatieve beeldpistes, die elk vanuit een andere invalshoek het DNA van het merk correct visualiseren, altijd verpakt met een sterke slogan. Deze laten we valideren door de doelgroep: de boodschap die volgens hen – zowel visueel als inhoudelijk – het meeste triggert én matcht met het merk, laat ons toe om samen met de klant het concept finaal af te kloppen. Het resultaat? Een haai die door de regenband van Uniroyal zwemt en zo de Shark Skin Technology tot leven brengt, met aandacht voor budget.
Van online (video)advertenties tot grote billboards, out of home reclamepanelen, display ads, … We selecteren de juiste kanalen om onze doelgroep te bereiken, zodat we niet alleen een groot maar ook gericht bereik hebben.
We gaan all-in met out-of-home en point of sales/
Een awareness campagne vraagt om een strategie waarbij je all-in gaat, dus zowel online als fysiek alle geschikte mogelijkheden benut om de doelgroep te bereiken. We doen dat enerzijds met out of home: zowel statische als dynamische banners spelen hun rol in het vergroten van de brand awareness van Uniroyal. Anderzijds zetten we ook in op Point of Sales, zo bereiken we de doelgroep op het cruciale moment dat ze aankoopintentie tonen.
Met geavanceerde beeldmanipulatie creëren we het perfecte beeld/
Tijd om het concept verder uit te werken tot in de diepste details, waarbij we het perfecte kleurenverloop, de ideale tonaliteit,… vastleggen. Vervolgens kunnen we alles productietechnisch perfectioneren, zodat we beelden bekomen van de allerhoogste kwaliteit. Niet alleen het campagnebeeld maar ook alle losse visuele elementen – de haai, de band, het water,.. zijn afgewerkt met geavanceerde beeldmanipulatie. Daardoor is het mogelijk om in de volgende fase de beelden te verspreiden op alle mogelijke dragers, zonder enig kwaliteitsverlies, in de distributiefase. Zowel statische als dynamische beelden.
Heeft u een vraag of
wenst u bijkomende informatie?