Rebranding
De fusie van 2 ziekenhuizen/
De twee ziekenhuizen van Aalst zijn gefusioneerd. Op 1 januari 2025 zijn het A.S.Z. en het OLV Ziekenhuis één groot ziekenhuis geworden. Het ziekenhuis is één van de grootste werkgevers in de regio en het op twee na grootste ziekenhuis van Vlaanderen. Het fusieziekenhuis is jaarlijks goed voor 950.000 consultaties, 58.000 verblijvende opnames, 120.000 dagziekenhuisopnames, 90.000 aanmeldingen van spoedgevallen en 2.500 bevallingen. Het telt meer dan 500 arts-specialisten, ruim 5.000 medewerkers en 1.200 gefinancierde bedden over de 6 campussen verspreid.
Een krachtige en herkenbare huisstijl, vol leven, dynamiek en kleur
Website
Schrijven aan een gemeenschappelijk verhaal
Het A.S.Z. en het OLV Ziekenhuis hebben zich grondig voorbereid om op 1 januari 2025 samen een nieuw hoofdstuk te beginnen. Op de fusie-website kon men de voortgang nauwgezet volgen dankzij de heldere tijdlijn.
Een tijdloos logo met blijvende indruk
Het logo bestaat uit twee figuren die in elkaar vloeien, waarmee we de samensmelting van de twee ziekenhuizen beogen. Je ziet er ook een A in, om het algemeen ziekenhuis naar voor te brengen. In de vorm zitten verder zes rondingen die staan voor de zes campussen die deel uitmaken van een groter geheel: AZORG. Verder werd er gekozen voor een monochroom logo in combinatie met diverse steunkleuren waarin de vorm van de A de hoofdrol speelt.
Een herkenbare visuele stijl voor de 6 campussen
De A is de visuele basis om alle missie standpunten duidelijk te maken.
AZORG, een naam uitgedacht van A tot Z.
Huisstijl als kern van uw merkstrategie/
Een huisstijl is niet zomaar een grafisch ontwerp, maar een cruciaal element van de merkidentiteit. Het is een visitekaartje naar de wereld en het vormt de basis voor hoe mensen uw organisatie waarnemen. Het is de taal waarmee u communiceert, nog voordat de eerste woorden zijn gesproken. Het is niet alleen een logo of een kleurenpalet, het is de belichaming van de missie, visie en waarden. Een doordachte huisstijl wekt vertrouwen, weerspiegelt professionaliteit en laat een onuitwisbare indruk achter.
Heeft u een vraag of
wenst u bijkomende informatie?