locatie

Een nieuwe visie, een nieuwe locatie

MIG Motors is een officiële verdeler van o.a. Volkswagen, Audi, SEAT, Cupra, ŠKODA en Volkswagen Commercial Vehicles. De garages van Destelbergen en NAM Noord verhuisden naar een nieuwe locatie. We hadden één missie: de nieuwe locatie op de kaart zetten.

Ideeën testen op relevantie en haalbaarheid

Tijdens een brainplot met de klant dachten we samen na hoe we de campagne zouden aanpakken. MIG motors stelde zich als doel de sterke relatie met haar klanten verder uit te bouwen, maar ook potentiële nieuwe klanten op de hoogte te brengen van de nieuwe locatie. De uiteindelijke strategie? Een wincampagne met als hoofdprijs: een elektrische wagen.

testen van ideeen

Sterke visuals tillen je campagne naar een hoger niveau.

campagnebeeld

Een visueel sterk campagnebeeld

Sterke visuals tillen je campagne naar een hoger niveau. Een beeld zegt nu eenmaal meer dan duizend woorden. Na een creatieve brainplot, zorgde ons ontwerpteam voor verschillende conceptbeelden. Verschillende kleurschema’s en elementen werden getest op haalbaarheid om tot een startbeeld te komen van de campagne. Een beeld dat een verhaal vertelt, waar we verder op konden bouwen gedurende de hele campagne.

Awareness campagne die traffic genereert

Naast het herkenbare campagnebeeld, bedachten we ook een sterk concept voor het wedstrijdelement. Deelnemers kunnen een elektrische wagen winnen door te raden welke twee bekende Gentenaars verscholen zitten in de wagen. Aan de hand van stop-motions gaven we tips die tot het juiste antwoord leidden. Via de tips genereerden we traffic naar de landingspagina waar de deelnemers getriggerd werden om de nieuwe showroom te bezoeken om deel te nemen aan de wedstrijd.

influencer marketing

Bereik het grote publiek via influencer marketing

Influencer marketing is een effectieve manier om je content strategie te versterken. De juiste influencer vinden is daarbij de belangrijkste stap. We gingen niet op zoek naar de persoon met het meeste aantal volgers, maar naar iemand die past bij de doelgroep én het merk. We kozen als bekend gezicht van onze campagne niemand minder dan Sam De Bruyn. Sam heeft een passie voor reizen en een grote interesse in duurzaamheid. Hij is al jaren trouwe klant bij MIG Motors en kocht er zijn eerste elektrische wagen.

Van concept tot realisatie: één adres

Van concept tot realisatie

Na goedkeuring van de concepten, gingen we over tot realisatie. Onze fotostudio van 350m² en 6,5m hoog was de ideale locatie om een dergelijke setting in beeld te brengen. Onze in-house fotografen zorgden voor het nodige beeldmateriaal die inzetbaar waren in de online en offline campagnes. Via postproductie en beeldmanipulatie gaven we de beelden een commerciële boost.

van concept tot realisatie
three devices mockup website mig motors

Van productie naar distributie

Na het finaliseren van het sterke campagnebeeld en de verschillende stop-motions, kon de landingspagina worden opgebouwd. Op die landingspagina kunnen de deelnemers alle interviews en tips herbekijken voor ze het wedstrijdformulier invullen. Zowel via online als offline communicatie worden deelnemers naar deze pagina gegidst.

Doelgericht online adverteren

De juiste personen bereiken? Facebook en Instagram waren de ideale platformen om via hotspot advertising de juiste doelgroep te bereiken. Aan de hand van a/b-testing, konden we bepaalde variabelen wijzigen zodat de advertenties de beste resultaten zouden opleveren. We stelden onszelf een meetbare doelstelling op en die hebben we met glans gehaald: al meer dan 2000 deelnemers hebben het webformulier ingevuld.

lijncom advertentie

Adverteren in het straatsbeeld, lokale media & print

Het hoeft ook niet allemaal online te gebeuren. Wist je dat printed media nog steeds een grote impact heeft op je doelgroep dan digitale communicatiemiddelen? De mediamix van mobiele reclame, print en digitale televisie is de ideale manier om in het oog te springen. In de case van MIG Motors was de marketingmix compleet: flankaffiches op de Gentse trams, een tv-spot op de regionale televisie én conversie-advertenties in de regionale pers.

Online en offline combineren: de ideale marketingmix

Communicatie met stopping power

POS-materiaal zuigt alle aandacht naar zich toe en werkt altijd om de campagne extra kracht bij te zetten. Herhaling is nu eenmaal de sleutel tot kennis. In de showrooms van MIG Motors Destelbergen en NAM Noord kozen we voor een grootformaat visual die ondersteund werd door flyers en affiches. Het campagnebeeld dat de deelnemers al eerder hadden gezien, kwam op die manier tot leven in de showroom.

stopping power pos

Contacteer ons

Wil je je merk of product ook lokaal bekend maken? Het Communicatiehuis biedt je een totaalpakket aan: van het bedenken van concepten tot de realisatie en verspreiding ervan via verschillende dragers. Dankzij de nauwe samenwerking van onze verschillende divisies kunnen we samen je doel bereiken.

Contacteer ons

Share this post