Knauf is producent van innoverende afbouw- en isolatiematerialen, systemen en gereedschappen die een veelzijdige toepassing vinden in nieuwbouw, renovatie en restauratie. Maar hoe overtuig je nu een architect om een duurdere afwerkingsplaat voor te schrijven. En hoe hou je zijn middelvinger van de delete-knop van zijn mailbox? Is de brievenbus terug van nooit weggeweest? Een oefening in productervaring…
Knauf is “Part of the solution”. Het Communicatiehuis is dat ook.
Diamond Board: terug van nooit weggeweest
Diamond Board is een briljante oplossing voor de eindafwerking van bouwprojecten. De plaat levert topprestaties maar de verkoop kon beter. Zes topkwaliteiten maken deze plaat geschikt voor honderden toepassingen. Er moet dus slechts 1 plaat voorgeschreven te worden met de zekerheid van de meest duurzame prestaties. Bovendien biedt Diamond Board talrijke esthetische mogelijkheden, een strak eindresultaat, zekerheid en performantie. En alles begint met een uitgepuurd packshot van het product.
Een bevraging bij architecten leerde al snel dat de delete-knop op het klavier van de laptop het snelst verslijt.
Nomen est omen
De naam is een voorteken. Dat is met Diamond Board zeker zo. Het campagnebeeld werd een diamant met 6 segmenten. Voor elk kwaliteit één: grote sterkte, stootvast, vochtwerend, akoestisch, brandwerende en flexibel. En nog eens 6 extra segmenten waarin de toepassingen beeldend voorgesteld worden.
Meer weten over het ontwikkelen van campagnebeelden > contacteer ons
De verpakking maakt het product
Een bevraging bij architecten leerde al snel dat de delete-knop op het klavier van de laptop het snelst verslijt. Er moest een andere benadering gezocht worden. Architecten houden van vormgeving en ze worden graag verrast. Top dus, als er eens iets anders in de brievenbus valt dan de facturen en magazines. En de projectadviseurs hadden zo ook iets in handen om fier af te geven. Een pakje openmaken doet iedereen toch graag?
Meer weten over creatieve direct mailing > contacteer ons
Stap voor stap overtuigen, zoals een ui gepeld wordt.
Meer weten over concept en creatie > contacteer ons
Meer dan de som der delen
En uiteraard werden er ook advertenties ontwikkeld en een campagne voor de handelaars en de plaatsers. Met promotiemateriaal, kortingsacties, salesoraganiser, POS-materiaal, factuurflyers, toonbankdisplays, infobrochures, … Het geheel is immers meer dan de som der delen.
Meer weten over strategische bouwcommunicatie en -campagnes > contacteer ons
Contacteer ons
Heeft u een vraag of wenst u bijkomende informatie?
Laat een bericht na, wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.