Voor deze cashback-actie van Uniroyal, bepaalden we in overleg met de klant de volgende doelstelling: 1.500 bandensets verkopen op 1 maand tijd. Om deze target te behalen, zijn we gestart vanuit een marketingstrategie die aansluit bij de bedrijfsstrategie en brand identity van Uniroyal. We kozen voor een krachtige synergie van online en offline tools, om de doelgroep effectief te bereiken.
Doelstelling: 1.500 bandensets verkopen op 1 maand tijd
Sterke online communicatie en pull marketing als vertrekpunt
We richtten ons in de eerste plaats op het aantrekken van een online doelpubliek, dat in de verkenningsfase zit voor de aankoop van banden. We creëerden een landingspagina, waarmee we enerzijds conversies stimuleren en anderzijds leads verzamelen van relevante prospecten. Via SEA zorgden we voor de nodige pull marketing, aangevuld met sterke ads op Facebook, LinkedIn, display banners en digital out of home bannering.
We kozen voor een krachtige synergie van online en offline tools, om de doelgroep effectief te bereiken.
Offline tools en push marketing in de bandencentrales als sluitstuk
Het digitale luik van de cashback-actie werd aangevuld met de nodige offline tools om bezoekers de final push te bieden. Opvallend Point of Sales materiaal werd voorzien in de bandencentrales: van toogbankdisplay, over wobblers, tot narrowcasting video’s. Een sticker op de factuur vormt het sluitstuk, wat zorgt voor een gebruiksvriendelijke flow voor de bandencentrales en de eindgebruiker.
Facts & figures
- + 1.000.000 online bereikte personen
- + 45.000 bezoekers via sociale media
- + 2.000 bezoekers via SEA campagne
- + 1.500 bandensets verkocht
- + 300 leads van prospecten
Overtuigende product communication met sterke beeldvorming
We slaagden er ook in om – parallel met de sales actie – een overtuigende product communication uit te rollen, ondersteund door een sterke beeldvorming. Zo kreeg de campagne een extra dimensie die de brand identity van Uniroyal ondersteunt. Enerzijds benadrukten we de cashback actie, anderzijds de hoge kwaliteit van de banden. Het resultaat? De cashback-actie werd een overtuigend succes: we behaalden de beoogde doelstelling van 1.500 conversies op slechts 20 dagen tijd en verzamelden daarnaast ook 300 e-mailadressen van prospecten.
Contacteer ons
Nood aan een krachtige campagne? Onze strategen, designers, foto- en videografen staan voor je klaar!