COPRO controleert, informeert en certificeert producten, uitvoeringsprocessen -en systemen in de wegenis- en infrastructuursector. De doelgroep bestaat uit diverse stakeholders: opdrachtgevers (overheden), aannemers, producenten en de gebruiker. Dat vraagt om een doordachte communicatiestrategie op maat van elke doelgroep.
Wie is COPRO?
5 doeltreffende communicatietools:
- Een online magazine om gedragsverandering teweeg te brengen en te inspireren
- Een cijferrapport als validatietool
- Een visierapport over de sectortrends
- Een hoofdwebsite met technische informatie over de certificatie en beheersystemen
- Een online handleiding voor de afvoer van teerhoudend asfalt
1. Online magazine:
inspireren met een holistische approach
Met het online magazine kiezen we voor een holistische benadering, waarmee we ons richten op een bredere doelgroep van zowel experts, uitvoerders als visionairs. Het aankaarten van maatschappelijke thema’s en trends binnen de sector vormen daarbij de rode draad. Het doel is om de stakeholders niet alleen te informeren maar ook om kennis te delen, hen te inspireren en om gedragsverandering te stimuleren.
2. Cijferrapport: de facts & figures als validatietool
Naast de informerende en verhalende aanpak is er ook nood aan een aantrekkelijke, overzichtelijke presentatie van de facts and figures. Daarvoor kan men terecht in het cijferrapport , waarin de belangrijkste cijfers en activiteiten op een transparante manier worden uiteengezet. Een aantrekkelijke, overzichtelijke en gebruiksvriendelijke website vertaalt de technische gegevens naar een toegankelijk overzicht.
3. Visierapport: communicatie met een toekomstvisie
Niet alles hoeft uitsluitend online te gebeuren, er blijft ook een cruciale rol weggelegd voor print. Een offline magazine bleek the way to go voor het jaarlijks visierapport van COPRO. Inhoudelijk ligt de focus op het delen van de toekomstvisie van de organisatie en het in de kijker zetten van trends. Er werd gekozen voor een soft touch print, want het tactiele gevoel van iets vast te houden zorgt nog altijd voor een extra meerwaarde in de gebruikservaring.
4. COPRO.eu: gebruiksvriendelijke kennisbron voor certificatie
Met de ontwikkeling van een gebruiksvriendelijke website voor COPRO , gingen we terug naar de essentie. We connecteerden de zeer uitgebreide en complexe database van de organisatie aan een toegankelijke site voor de gebruikers. Met de certificatiebibliotheek informeren we de doelgroep over de verschillende actieve certificaties, keuringen en beheersystemen van COPRO.
5. teerhoudendasfalt.be: How-to website ontwikkeld van A tot Z
Hoe ontwikkel je een performante website om een complex communicatievraagstuk op te lossen? Dankzij de creatie van een gebruiksvriendelijke webomgeving en enkele duidelijke animatievideo’s, wordt de doelgroep geïnformeerd over de processen en procedures rond teerhoudend asfalt. We ontzorgden COPRO volledig in dit traject.
Communicatie die in het oog springt dankzij sterk beeldmateriaal
Een cruciaal onderdeel van een geslaagd communicatieverhaal, is een uniforme beeldtaal. Dankzij de expertise van onze inhouse foto- en videografie van Studio Claerhout (Fotografie & Video), werken we steeds met kwaliteitsbeelden die deskundigheid en kwaliteit uitstralen. Dat draagt bij aan de succesvolle profilering van COPRO als onpartijdige, integere, deskundige en betrouwbare partner voor de stakeholders.
Contacteer ons
Heeft u een vraag of wenst u bijkomende informatie?
Laat een bericht na, wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.