De filosofie van het Communicatiehuis is even duidelijk als aantrekkelijk: alles onder één dak! Van strategie tot implementatie, van creatie tot productie. Voor de ontwikkeling van Grabachair…. and sit kwamen dan ook een aantal van onze divisies in actie: het Communicatiehuis voor de strategie, Icons and Kings voor het concept en de creatie, Studio Claerhout voor de productfotografie en O2Agency voor de ontwikkeling van de webshop.
Van strategie tot implementatie
Even terug naar het begin
Grabachair… and sit is een idee van Laurence Clarysse en Lawrence Vanhaelewyn, twee liefhebbers van leuke tafelmomenten. Met het nieuwe merk Grabachair voegen ze de daad bij het woord en leggen ze hun focus op leuke, kwalitatieve en betaalbare stoelen. Het businessmodel is simpel. Door enkel op stoelen te focussen beperken ze het logistieke kostenplaatje en slagen ze er in om de klant het hele jaar door via hun webshop te verrassen met een sterk aanbod trendy en hippe stoelen!
Grabachair inspireert, geeft een positief gevoel met duidelijke brand promise!
Nieuwe naam, nieuw begin
Het Communicatiehuis werd aangezocht om dit idee mee vorm te geven, met als finaliteit een nieuw concept, maar daarbij ook een passende naam, een logo, een huisstijl en een aantal on- and offline communicatietools. Het Communicatiehuis ging van start met de naamgeving. Een proces dat verloopt in vijf belangrijke fasen: de voorbereiding, de creatie, de selectie van een long en short list, een onderzoek binnen relevante merken- en handelsnaamregisters én de uiteindelijke keuze.
Herkenbare visuele identiteit
Met Grabachair als resultaat ging Icons and Kings vervolgens aan de slag om vanuit een creatieve invalshoek een beeldtaal te ontwikkelen die zowel de ondernemers, het product als het merk op een frisse manier met elkaar combineert. Aangezien beeldtaal in belangrijke mate gaat over het samenvoegen van alle visuele elementen tot een herkenbaar en aantrekkelijk geheel, speelt ook fotografie een belangrijke rol. Hoe uiteindelijk de zaakvoerders en de producten door Studio Claerhout in beeld gebracht werden, aangevuld met de uitgesproken typografie en het specifieke kleurpalet, zorgt meteen voor een herkenbare visuele identiteit, zowel online als offline.
Verkoopskanaal als marketingtool
O2 Agency, de online divisie van het Communicatiehuis, vertaalde alle assets naar een gebruiksvriendelijke webshop, waarbij eenvoud en intuïtie een belangrijke leidraad vormden. Zowel voor wat betreft de eindklant als voor de manier waarop de webmaster alle aspecten van een webshop kan beheren en inzetten. Als verkoopskanaal, maar ook als een strategische marketingtool.
De communicatietools werden geselecteerd in functie van ‘top of mind awareness’
Extra contactmomenten
Tot slot werden de offline communicatietools in functie van ‘top of mind awareness’ uitgewerkt. Het is van belang om een merknaam doorheen de customer journey regelmatig te herhalen zodat je merk herkend en herinnnerd wordt. Een opvallende sticker op de verpakking, een leuke postkaart bij de bestelling… Het zijn extra contactmomenten die de webshop extra aandacht geven en het merk Grabachair top of mind houden!
Contacteer ons
Nood aan ondersteuning bij de opstart van een nieuw merk of een webshop? Neem contact met ons op. Het Communicatiehuis helpt je niet alleen op weg met de merknaam en de concrete communicatietools, maar ook met de veelzijdige en vaak strategische aspecten van de communicatie architectuur. Zowel voor de grote als kleine opdrachten vormen de verschillende divisies van het Communicatiehuis elk een specifiek antwoord op je vraag, zowel strategisch als operationeel.