nxt-pro-logo

Uw rots in de corporate brand(ing)

Syntra Bedrijfstrainingen, de B2B-poot van Syntra Midden-Vlaanderen, was op zoek naar een nieuwe positionering in de markt en liet zich daarbij begeleiden door het Communicatiehuis. Via een brainplot peilden we eerst naar de nieuwe missie, visie en waarden van de organisatie. Gecombineerd met onze expertise beschikten we over alle noodzakelijke info om een nieuw, sterk merk uit te tekenen.

Nieuwe naam van SYNTRA Bedrijfstrainingen vraagt om nieuwe profilering

What’s in a name?

De eerste stap bij een nieuwe brand is een nieuwe naam. De keuze viel al vlug op NXT-PRO, omdat daarin alles vervat zit waar het bedrijf voor staat. N(e)XT verwijst naar een volgende professionele carrièrestap, de X staat symbool voor vermenigvuldiging en groei én de PRO duidt dan weer het professionele karakter aan, zowel van de loopbaan van de deelnemers als van de opleidingen zelf.

Logo opbouw
Suxes

Xtreem herkenbare huisstijl

Bij een brand hoort ook een huisstijl en daarbij is de X een zeer dankbaar element om door te trekken doorheen zowel alle stationery (visitekaartjes, omslagen, briefpapier) als advertenties en campagnes. Daarnaast werden ook alle uitgesproken ambities gebald in een treffende nieuwe baseline: ‘Opleidingen voor professionals met ambitie’.

Brand fotografie voor consistente look

Het Communicatiehuis voorzag ook in alle fotografie. Zo trokken we naar de campussen in Sint-Niklaas en Aalst om de diverse opleidingen in beeld te brengen, die later in de brochures konden worden gebruikt. Daarnaast werd het volledige team gefotografeerd in onze eigen studio, zowel in groep als individueel. Dit reflecteert tegelijk de persoonlijke aanpak en de uniforme, consistente eenheid die NXT-PRO vormt.

BrandFotografie
Brochure volgens huisstijl en baseline

Brochure volgens huisstijl en baseline

De huisstijl en baseline vinden we ook terug in het hoofdcampagnebeeld: een man die de massa overstijgt dankzij een opleiding van NXT-PRO. In de brochure, waarin de diverse opleidingenvoorstellingen worden afgewisseld met getuigenissen van klanten en tips van professoren, keert verder de X terug als herkenbaar element. Ook in print gaan we voor een uniforme look and feel.

Wens je ook een opleiding te volgen bij NXT-PRO? Contacteer hen: info@nxt-pro.be of 03 760 08 26.

Ook op zoek naar een branding voor je merk? Het Communicatiehuis tekent een campagne uit van A tot Z. Contacteer ons nu!

Contacteer ons

Ook op zoek naar een branding voor je merk? Het Communicatiehuis tekent een campagne uit van A tot Z.

Contacteer ons

Share this post