Voor een duidelijke positionering binnen de retail markt moest Libeert terug naar haar roots. Het Communicatiehuis hielp daarbij letterlijk de cirkel rond te trekken door de emotionele waarden van dit familiebedrijf te verbinden. Immers is het Belgische bedrijf al sinds 1923 (Belgian) topproducent van chocoladefiguren, pralines en tabletten (Chocolate) met herkenbare en toch inspirerende creaties (Creators).
Belgian Chocolate Creators
Inspiratie en respect
Klanten kopen op gevoel. Het Communicatiehuis analyseerde via de Brainplot-methodiek de fundamenten van Libeert en vatte deze samen in “The Family Recipe”. Zoals het familierecept waarmee de chocolade gemaakt wordt, steunen ook de waarden van het bedrijf op een familiegevoel (‘voor en door gezinnen’): inspireren van verschillende generaties met heerlijke lekkere momenten, maar ook duurzame groei en met wederzijds respect en vertrouwen bij alle betrokken partijen. Dit werd visueel verbeeld als een verbindende cirkel met vertrouwen en respect als kernwaarden.
Een sterke corporate identity moet op stevige fundamenten kunnen bouwen.
U bent het? Claim het!
Sterk aan Libeert als organisatie is dat ze werkt met uitsluitend 100% Belgische chocolade, geproduceerd van duurzame cacao. Via corporate branding mag dit dan ook zichtbaar voor de consument worden gemaakt. Het wordt daarom opvallend en hartvormig vermeld op elke verpakking, klein of groot!
Nieuwe en vertrouwde smaken
In lijn met de Belgian Chocolate Creators-visie en geïnspireerd door de toenemende vraag naar fruitsmaken binnen de chocolaterie werd een nieuwe productlijn opgestart. Belgian Fruit Delights: 8 pralines in knapperige Belgische chocolade met frisse fruitvullingen (framboos, kers en peer). De klassieke doorgewinterde Belgische smaken als karamel, praliné en speculoos werden bijeengebracht in de Belgian Classic Delights-productlijn.
Verpakkingsdesign
Het Communicatiehuis ontwierp ook de verpakkingen voor deze inspirerende lekkernijen, waarbij hedendaagse en klassieke elementen elkaar versterken en de merkvisie uitdragen. Een handige hersluitbare verpakking met artisanale uitstraling die de jongere zoetekauw aanspreekt, door meeneemgemak te combineren met duurzaamheid.
Inspiring tasty stories
Effectieve storytelling heeft alles te maken met de verhalen die verteld worden. Het Communicatiehuis vatte de merkvisie rond het familieverhaal voor Libeert samen in zichtbare symboliek en een praktische corporate brand manual. De sales organisers die dankzij hun speciale accordeonvouw het verhaal van de drie nieuwe en klassieke smaken vertellen, wist de retail te overtuigen om de producten in hun assortiment op te nemen. En via social media wordt de consument geïnspireerd om hun eigen Libeert-verhalen te delen.
Via corporate branding kon Libeert het verhaal achter de chocolade zichtbaar maken. Ook kwamen er lekkere nieuwe, frisse smaken uit voort. Bovendien werd de consument uitgenodigd om ook hun eigen smakelijke verhaal te vertellen. Een merk als Libeert is niet zomaar een verhaal, het is de smaakmaker! Zoekt u ook ondersteuning bij uw corporate branding of merkverhaal? > contacteer ons!
Contacteer ons
Heeft u een vraag of wenst u bijkomende informatie?
Laat een bericht na, wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.