Knauf contacteerde ons met de vraag om een marketingcampagne op te zetten voor hun innovatief product Knauf Insulation met Ecose Techology: een isolatiemateriaal dat niet irriteert en bijdraagt aan een gezonder binnenklimaat. Doel is om de naamsbekendheid van dit product te vergroten en de voordelen ervan bekend te maken bij de doelgroep, namelijk architecten en plaatsers.
Productbekendheid- en kennis vergroten
Een leuke wedstrijd bleek the-way-to-go om de doelgroep te bereiken
Een wedstrijd die awareness en leads genereert
Hoe zorgen we ervoor dat de doelgroep (de voordelen van) het product leert kennen? Een leuke wedstrijd bleek the-way-to-go om hen te bereiken. Zowel architecten als plaatsers maakten kans op een elektrische step door vragen over de kenmerken van het product in te vullen via een online formulier, waarbij ze hun contactgegevens achterlaten. Zo creëren we awareness én lead generation.
De juiste USP’s voor de doelgroep
Om van de campagne een succes te maken, bepalen we de juiste USP’s of unique selling points voor de doelgroep. Voor de plaatsers ligt de focus op isolatie zonder irritatie, voor de architecten op de gezonde binnenluchtkwaliteit. In de beelden vertaalt zich dat in een plaatser die de isolatie omhelst en een architect die het als steun gebruikt voor zijn plannen. Studio Claerhout verzorgde de beelden.
Doelgericht adverteren via sociale media
Voor de verspreiding van de campagne kiezen we voor de gepaste online kanalen: LinkedIn voor de architecten en Facebook voor de plaatsers. We zetten doelbewust in op de sociale media waarop de doelgroepen het meest aanwezig zijn en dus het best te bereiken zijn via gedetailleerde doelgroeptargeting.
Dynamische beelden om op te vallen in de feed
Vervolgens hebben we naast statisch beeldmateriaal ook dynamische beelden geproduceerd om sterk op te vallen in de social media feeds van de doelgroepen. Hiervoor werden er animaties, video’s, carrousels en visuals gecreëerd op maat van architecten enerzijds en plaatsers anderzijds.
Landingspagina’s voor conversie
Ten slotte werden ook de landingspagina’s gecreëerd op maat van de doelgroep. Zo werd er een ladingspagina voorzien voor de architecten en een voor de plaatsers. Ze krijgen daarbij enkel informatie gepresenteerd die relevant is voor hun beroep. Het contactformulier kunnen ze heel gemakkelijk invullen. De wedstrijd bleek een succes, met veel leads én kwalitatieve conversies tot gevolg.
Contacteer ons
Nood aan een krachtige campagne om de naamsbekendheid van uw product of dienst te verhogen of leads binnen te halen? Onze strategen, designers, ontwikkelaars, foto- en videografen staan voor je klaar.