Totale ontzorging

Wycor is een Klasse 8 aannemer met meer dan 40 jaar ervaring zowel op het terrein van de openbare als op de industriële en dienstensector. De sterk gepersonaliseerde diensten en innovatieve productiefaciliteiten zijn bij Wycor een absolute meerwaarde voor totaalprojecten in renovatie en nieuwbouw. Een ervaren team van projectleiders, bijgestaan door vakmensen en engineers, staat garant voor de totale ontzorging van de Wycor klanten.

Een nieuw hoofdstuk

Nieuwe branding

Wycor deed beroep op het Communicatiehuis om een volledig nieuwe branding te ontwikkelen. Met het oog op een verbreding van het werkterrein werd niet alleen een nieuwe baseline gekozen (‘Co-denkers. Afwerkers.’), maar werden ook tal van nieuwe visuele elementen (kleurgebruik, typografie, visuals…) ontwikkeld.

nieuwe branding
afwerkers

Co-denkers. Afwerkers.

Als eerste stap werd een nieuw logo ontwikkeld. De schakel in het logo staat voor een werkwoord: schakelen. Dat is wat Wycor dagelijks wil doen. De krachten bundelen en schakelen, naar een optimale samenwerking. Intern, maar ook extern, in co-creatie met de klanten. Wie aandachtig kijkt ziet er ook een oneindigheidsteken in, wat dan weer verwijst naar de lange termijnrelatie met de klanten. Bovendien staat ‘co’ centraal, wat ons meteen bij de baseline brengt, ‘Co-denkers. Afwerkers.’. Wycor denkt mee met de klant om tot oplossingen te komen en werkt projecten af, op maat!

Visuele identiteit

Een specifieke, herkenbare huisstijl onderscheidt je meteen van de concullega’s. Eens de kernwaarden die de huisstijl moet uistralen bekend zijn, kan het ontwerpproces rond de huisstijl van start gaan. Kleurgebruik, typografie, vormgeving… het zijn elementen die zich bij Wycor vertaalden in een beeldvorming die perfect past bij het nieuwe imago en bijhorende visuele identiteit.

visuele identiteit

Intuïtieve website

Met de nieuwe website wil Wycor vooral inzetten op de ambitie om het actieterrein te verbreden. Door aandacht voor de procesmatige benadering, referenties en getuigenissen krijg je als potentiële klant meteen een duidelijk en overtuigend beeld van Wycor.

Rebranding zorgt voor een ‘future proof’ imago

Wycor Connect

Naast de website werd ook Wycor Connect ontwikkeld, een intern digitaal communicatieplatform om informatie op een snelle en gelijktijdige manier onder alle medewerkers te verspreiden. Nieuwe ideeën bijvoorbeeld, maar ook evenementen, projecten of documenten die iedereen aanbelangen.

wycor connect
communicatietools

Communicatietools

Naast de online tools werd ook gewerkt op volledig nieuwe stationary, het uitgebreide wagenpark, de nieuwe corporate brochure, de indoor en outdoor signalisatie en een goodie bag met diverse geschenken.

Authentieke fotografie

Opvallende pijler binnen deze communicatietools is de uitgesproken keuze voor authentieke fotografie. Zowel de medewerkers, het productieproces, toonaangevende referentieprojecten als de klanten werden in beeld gebracht om de aanpak van Wycor visueel te duiden.

fotografie

Binnen en buiten Wycor

merkcultuur

Merkcultuur

Het oog voor kwaliteit en detail dat Wycor in al zijn projecten nastreeft vindt ook zijn weergave in de nieuwe look & feel. Gericht vanuit een professionele houding naar alle betrokken wil Wycor een overtuigende merkcultuur neerzetten. Zowel binnen als buiten Wycor.

Interne lancering rebranding

Als kers op de taart van dit rebranding traject mochten we het scenario, de regie én de livestream verzorgen voor de medewerkers. Speciaal voor deze gelegenheid ontwierpen we diverse animaties én geschenken die elke medewerker mee naar huis kreeg.

interne larcing rebranding

Contacteer ons

Heeft uw bedrijf ook nood aan een rebranding ? Laat een bericht na, wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Contacteer ons

Share this post